دیدبان

خشونت و قتل،پشت پرده مدعیان حقوق بشر در غرب/واقعیت حقوق بشر در ادیان الهی

خشونت و قتل،پشت پرده مدعیان حقوق بشر در غرب/واقعیت حقوق بشر در ادیان الهی
دیدباننظارت متداوم و گسترده از وضعیت حقوق بشری زنان کشور، نشان می‌دهد که خشونت و قتل و عام در غرب به وضوح قابل مشاهده بوده و به شدت رخ می‌دهد؛ زنان به عنوان جمعیتی عمدتاً محروم و محکوم در کشور غربی همیشه قربانی هستند و مواردی از جمله تبعیض و خشونت در جامعه و خانواده‏‌ها علیه آنان وجود دارد.
هنوز زنان و تمام مردم در غرب با خشونت مواجه بوده و گاهی زنان مجبور به خودکشی، خودسوزی، فرار از منزل و تحمل رنج‏‌ها و ضرب و شتم می‌شوند در حقیقت در غرب  خشونت‌‏های متداوم و همه روزه‏ مردان علیه زنان صورت می‌گیرد و همچنین ما شاهد تجاورز و از هم پاشیدگی خانواده‌ها در غرب هستیم. هنوز هم زنان و دختران زیادی قربانی هوس‌‏های غیر انسانی مردان در غرب  می‏‌شوند.
غرب خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند  ولی به راحتی به خود اجازه م‌ دهند تا کرامت زن را زیر پا گذاشته و خشونت‌های روحی، جسمی و لفظی علیه زنان مرتکب شوند.
حال در این میان این کشور غرب است که برای از هم پاشیدگی خانواده ایرانی تلاش می‌کند و همچنین جنایت خود را بر گردن ایران می‌اندازد ولی این امر بر کسی پوشیده نیست که کشور‌های غربی تنها مدعی حقوق بشر هستند و خود جنایت و قتل و عام را به راحتی  مرتکب می‌شوند.
 برای بررسی و شفاف‌سازی جرم و جنایت و خشونت علیه زنان و تمام مردم به گفت‌و‌گو با صاحبنظران و کارشناسان پرداختیم.
 
 
*سابقه طولانی خشونت علیه زنان در غرب
مینو اصلانی، رئیس بسج جامعه زنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: خشونت علیه زنان در غرب سابقه‌ای طولانی دارد که شامل خشونت روحی، هویتی و جسمی است و در غرب از خشونت فیزیکی تا روحی را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه کشور‌های غربی شأن مادری و هویت زنان را از بین برده‌اند، ادامه داد: خشونت‌های فیزیکی در غرب بسیار شدت دارد و ضرب و شتم و قتل علیه زنان نیز وجود دارد همچنین در غرب زنان از هویت خود به دور بوده‌اند و به شکلی تخریب شخصیتی شده‌اند.
* "برابری جنسیتی" در غرب بزرگترین خشونت علیه زنان است
رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه بزرگترین خشونت علیه زنان در غرب شعار و اجرای " برابری جنسیتی " است که زنان همانند مردان در بیرون از خانه کار کرده و حتی در مشاغل مردانه نیز حضور دارند و هویت اصلی خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه خشونت روحی، جسمی و جنسی در غرب شدت دارد، اظهار داشت: عدم تشکیل خانواده و رعایت حقوق زنان از مواردی است که در غرب شاهد آن بوده و این امر از موارد خشونت محسوب می‌شود همچنین تجاروز در ملأعام و در هر دقیقه یک تجاور از مصادیق خشونت و ناامنی زنان در غرب است.
* استفاده ابزاری از زنان در غرب و خشونت علیه آنها
اصلانی با بیان اینکه استفاده ابزاری از زنان در غرب یکی از موارد خشونت علیه آنهاست، ادامه داد: در کشور‌‌های غربی زنان را به عنوان برده می‌دانند و همچنین سرمایه‌داران از زنان مانند ابزار استفاده و آنها را می فروشند، در واقع زنان در غرب هیچ جایگاهی ندارند.
وی با بیان اینکه زنان در اسلام از جایگاه ویژه‌های برخوردارند، افزود: اسلام به زن اهمیت داده و ما شاهد زنان و حضور پررنگ آنها در تمام عرصه‌ها و حتی جنگ بودیم و در کشور ایران همه سعی دارند تا کرامت زن حفظ شود و هیچ خشونتی و ناحقی علیه آنان به وجود نیاید.
رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه زنان در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز در جانشینی ایشان و بیعت حضور داشتند که این نشان می‌دهد که اسلام به جایگاه زنان ارج داده و این موضوع اکنون نیز به چشم قابل مشاهده در کشور است.در قرآن کریم و اسلام مطرح شده است که زنان در نقش مادری و همسرداری قابل اهمیت هستند که خوشبختانه در ایران ما شاهد ایفای چنین نقشی هستیم ولی در غرب خانواده فراموش شده است.
** در ایران جایگاه زنان به شکلی والا است که نمی‌توان آن را با بقیه کشور‌ها به خصوص کشور‌های امریکا، انگلیس و فرانسه مقایسه کرد در واقع باید بگوییم که اسلام برای تمام قشر از جمله زنان جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هر گونه خشونت علیه آنها را رد می‌کند، در اینجا این موضوع مطرح می‌شود که خشونت علیه افراد از سوی مدعیان حقوقو بشر در غرب به  راحتی رخ می‌دهد و همه در این خصوص سکوت می‌کنند و می‌خواهند گناه و جنایت خود را گردن کشور مظلوم ایران بیاندازند.
*بیشترین زنان قربانی خشونت در کشورهای مدعی حقوق بشر
فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با سنیم، اظهار داشت: دنیای غرب بیش از 60 سال است که مدعی حقوق بشر و زنان هستند ولی بیشترین قربانیان زن و خشونت علیه زنان در کشور‌های غربی از جمله امریکا، فرانسه و انگلیس صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه کشور‌های غربی با به کارگیری واژه حمایت از زنان و بشر به جنگ بشریت می‌روند، ادامه داد: در کشور‌های غربی هیچ توجهی به بشر از جمله کودکان نمی‌کنند و اقدام به کشتار کودکان می کنند همچنین قتل و عام در غرب عادی شده است.
*خشونت علیه زنان در غرب تبدیل به یک رویه شده است
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خشونت علیه زنان در غرب تبدیل به یک رویه شده است، گفت: در غرب به دلیل خشونت شدید علیه زنان، جنبش فمنیستی و کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان به تصویب رسید و زنان غربی از خشونت رنج می‌برند و با وجود تصویب این کنوانسیون ما هر روز شاهد خشونت بیشتر علیه زنان بودیم.
آلیا با اشاره به اینکه زنان در غرب در محیط کار نیز مورد خشونت قرار می‌گیرند، افزود: ایران همواره مدافع حقوق زنان بوده و و هرگونه رفتار خشونت آمیز علیه بشر و زنان را محکوم می‌کند در واقع خشونت علیه زنان در غرب به وضوح قابل مشاهده است.
وی با بیان اینکه تعریف ایران از خشونت با تعریف غرب متفاوت است، اظهار داشت: ما در قوانین ایران شاهد حمایت از زنان و کودکان هستیم به خصوص در قانون حمایت از خانواده مواد بسیاری در خصوص حمایت ا ز زنان است که این امر بسیار مهم است.
‌*غرب در پشت پرده از زنان استفاده ابزاری می‌کند
این کارشناس مسائل زنان با بیان اینکه غرب در پشت پرده از زنان استفاده ابزاری می‌کند همچنین با استفاده از مفاهیم دفاع از حقوق بشر کارهای غیر اخلاقی کرده و مرتکب جنایت می‌شود، افزود: در فرهنگ ایرانی برای استحکام خانواده مطرح شده است که زنان از همسران خود در امور مختلف مش ورت و اجازه کسب کنند ولی غرب این موضوع را خشونت علیه زنان می‌دانند.
آلیا با اشاره به اینکه در قانون اساسی نیز مقابله با خشونت و شکنجه مطرح است در واقع قوانین ما در خصوص ضد شکنجه و خشونت وضع شده است، اظهار داشت: بسیاری قتل‌‌‌ زنان در غرب صورت می‌گیرد، مانند "راشل کوری" ، فعال صلح طلب آمریکایی که 9 سال قبل لودر اسرائیلی او را زیر گرفته شد  و "مروه شروینی" که این دو مورد از مصادیق قتل و جنایت غرب علیه زنان است.
* امنیت زنان در ایران و ناامنی زنان در غرب حتی در محیط کار
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در امنیت زنان در ایران وجود دارد ولی ناامنی زنان در غرب حتی در محیط کار وجود ندارد، گفت: لایحه امنیت زنان در دولت است که اگر به مجلس شورای اسلامی ارائه شود خود نیز مصداق بارز از حمایت از زنان است که در آینده این لایحه ارائه خواهد شد.
آلیا با اشاره به اینکه در طول تاریخ ما شاهد خشونت علیه زنان بودیم که خوشبختانه اسلام و ایران جایگاه ویژه ای برای زنان قائل بوده است، اظهار داشت: امیدواریم که با فرهنگ‌سازی و شناساندن جایگاه زنان، در سراسر دنیا ما شاهد برخورد با خشونت عیله بشر باشیم.
وی ادامه داد: به طور قطع با گسترش فرهنگ اسلامی ما شاهد از بین رفتن خشونت خواهیم بود.
** غرب به دنیال کاهش جمعیت نیز است تا نسل مسلمان و متحد از بین رفته و به پیری نسل دچار شویم همچنین باید گفت که جنایت و خشونت در غرب آنقدر فاحش است که نیاز به پنهان کردن ندارد مانند مانند "راشل کوری" ، فعال صلح طلب آمریکایی که 9 سال قبل لودر اسرائیلی او را زیر گرفته شد  و "مروه شروینی" که این دو مورد از مصادیق قتل و جنایت غرب علیه زنان است در واقع جنایت و قتل و عام کشور های بیگانه برای همه محرز شده است و هر جا جنایتی نیز وجود داشته باشد، امریکا پشت پرده آن است.
*خشونت علیه زنان در ایران اتهامات غرب است
زهرا سجادی، معاون سابق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: در کشور‌های غربی خشونت علیه زنان معنا و مفهوم داشته و این امر به وضوح در غرب مشاهده می‌شود که حق زنان در آنجا از بین رفته و پایمال می‌شود.
معاون سابق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در اسلام الگوگیری از پیامبر اکرم وجود دارد و ما شاهد عدم خشونت هستیم، افزود: این الگو مطرح شده از هر نوع الگویی برتر بوده و اسلام مخالف هر نوع خشونتی است.
* زنان غرب از حق اقتصادی مانند نفقه بی‌بهره هستند
وی با بیان اینکه حق اقتصادی مانند نفقه در غرب وجود ندارد ولی در ایران به این شکل نیست و در این زمینه نیز علیه زنان در غرب خشونت وجود دارد، ادامه داد: ایران هر نوع خشونت را رد می کند از خشونت علیه زن گرفته تا مرد و کودک، بنابراین هیچ‌گونه خشونتی علیه مردم ایران وجود ندارد.
سجادی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) همیشه طرفدار زنان بودند، اظهار داشت: در غرب به صورت پنهانی و آشکار شاهد خشونت علیه مردم هستیم؛ آنها مدعی حقوق بشر هستند ولی خود جنایت‌کاران هستند که همیشه دستشان در این زمینه و خشونت و ضرب و شتم آلوده است.
این کارشناس مسائل زنان با بیان اینکه در ایران مردان مطیع زنان هستند و هیچ خشونتی وجود ندارد، ادامه داد: اسلام بر داشتن حق زنان مانند مردان تاکید کرده است و از خشونت دوری می‌کند.
* مدیریت خانه و خانواده توسط زنان در ایران
وی با بیان اینکه یکی از موارد مهم و جایگاه ویژه زنان در ایران این است که زنان مدیریت خانه و خانواده را برعهده دارند و نقش مادری و همسر‌داری را برعهده دارند، همچنین زنان در جامعه ایرانی نیز در تصمیم‌گیری‌ها و مشور‌ت‌ها و حق رای برخورداند که این امر بسیار قابل اهمیت است.
سجادی با بیان اینکه اتهاماتی که غرب در این زمینه علیه ایران مطرح می‌کند، دروغ است، عنوان کرد: زنان در غرب همیشه آرزو دارند که بر چند لحظه به دلیل جایگاه ویژه و بالای زنان  در ایران، جای آنها باشند در حقیقت در غرب زنان در محیط کار نیز مورد خشونت قرار می‌گیرند.
معاون سابق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: آمار و ارقام دقیق در خصوص جنایت و خشونت عیله زنان در غرب وجود دارد و این موضوع نیاز به مخفی‌کاری ندارد.
** زنان در ایران از امتیاز‌های بسیاری از جمله نفقه برخوردارند که زنان در کشور‌های غرب بی‌بهره  هستند؛ همچنین وجود خانواده‌های سنتی و مستحکم در ایران برای کشور‌های غربی مانند آرزوی دست نیافتنی است که برای اینکه نمی توانند به آن دست یابد سعی دارند با استفاده از ابزار‌ها و ماهواره بنیان خانواده ایرانی را سست کنند ولی باید بدانند همیشه آنها نقشه‌شان نقش بر آب می‌شود.
*بالاترین خشونت علیه زنان در انگلیس، آمریکا و فرانسه
مریم محمود‌زاده، کارشناس مسائل زنان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: گزارش‌هایی که حقوق بشر در خصوص خشونت علیه زنان مطرح می‌کند، بسیار مفصل است که گفته می‌شود در هر 8 دقیقه یک تجاوز در انگلستان  رخ می‌دهد.
وی با بیان اینکه رسانه‌های غربی به خشونت در غرب اعتراف کردند، افزود: با وجود اعتراف رسانه‌ها و گزارش‌های بسیار از غرب در خصوص خشونت علیه زنان باز هم آنها خود را حامی حقوق بشر می‌دانند و به دروغ اتهاماتی علیه ایران در مورد خشونت شدید علیه زنان مطرح می‌کنند.
این استاد دانشگاه بیان کرد: بالاترین خشونت علیه زنان در انگلیس، امریکا و فرانسه وجود دارد و آنها با این وجود مدعی حقوق بشر هستند؛ در واقع آنها خود را به نفهمی می‌زنند و می‌خواهند جنایت خود را به گردن دیگر کشور های اسلامی و به خصوص ایران بیاندازند ولی خوشبختانه همه به این امر واقف هستند.
* از خشونت خانگی تا خشونت در محیط کار در غرب
محمود‌زاده با اشاره به اینکه در غرب ما از خشونت خانگی گرفته تا خشونت در محیط کار را شاهد هستیم، افزود: برخی از خشونت‌ها در  غرب رسانه‌ای و علنی شده و برخی دیگر پنهان و پشت پرده می‌ماند ولی به طور کلی خشونت علیه زنان در تمام زمینه‌ها وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه خشونت‌های جسمی ( ضرب و شتم شدید) و جنسی( تجاوز) در غرب وجود دارد، اظهار داشت: برخی از خشونت‌های غرب علیه زنان در رسانه‌های داخلی نیز به نمایش گذاشته می‌شود که در اینجا باید بگویم این امر به طور کامل پنهان نیست و دیگر هیچ کشوری آمریکا را به عنوان مدعی حقوق بشر قبول ندارد چراکه جنایت از سوی آنها رخ می دهد.
*هر کجا جنایتی رخ دهد، امریکا در آن دست دارد
این کارشناس مسائل زنان با بیان اینکه هر کجا جنایتی رخ دهد، آمریکا در آن دست دارد، افزود: در ایران خوشبختانه ما شاهد جایگاه والای زنان بوده و آنها از امتیاز و آزادی خوبی برخورد‌ارند و همچنین برده‌داری تنها در غرب وجود دارد و ایران از این امر مستثنی است.
محمود‌زاده با بیان اینکه سقط جنین در کشور‌های غرب به زور و اجبار نیز صورت می‌گیرد که این امر از سوی مردان نسبت به زنان بوده و خود خشونت واضحی در این خصوص است گفت: در واقع خشونت در تمام بخش‌ها از جسمی، روحی و شغلی در غرب وجود دارد.
وی با بیان اینکه باید به سوی اخلاق اسلامی پیش برویم تا جامعه‌ای کامل داشته باشیم، اظهار داشت: باید فرهنگسازی از سوی رسانه‌ها مبنی بر اینکه در خانواده‌ها اعضای خانواده و زن و مرد چگونه با یکدیگر رفتار کنند صورت گیرد و این وظیفه بر عهده رسانه‌هاست.
*آموزش نحو ارتباط زن و مرد با یکدیگر ضروری است
محود‌زاده با بیان اینکه آموزش نحوه ارتباط زن و مرد با یکدیگر ضروری است، افزود:  زنان در اسلام از جایگاه دینی و امنیت برخوردارند که در غرب یه این شکل نیست و ما شاهد برده‌گیری زنان در کشور‌هایی از جمله انگلیس و فرانسه هستیم.
وی با بیان اینکه باید به شخصیت زنان بیش از پیش ارج نهیم، اظهار داشت: در کشو‌های غربی در حق زنان اجحاف شده و حق و حقوق زنان با مردان متفاوت است بنابراین باید نگاه غرب به زنان اصلاح شود چراکه زنان می توانند در تمام عرصه‌ها موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند که غرب از این امر به دور است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه غربی‌ها مطرح می‌کنند که اسلام خود یک خشونت علیه زنان است که باید بدانند به این شکل نیست و ما شاهد کرامت زنان در ایران و با وجود اسلام هستیم، عنوان کرد: غرب در زمینه جایگاه زن باید از ایران الگو گیرد و بداند که اتهاماتی که عیله ایران مطرح می کنند دروغ است و همه کشور‌ها از این موضوع آگاه هستند.
** جنایت و خشونت در غرب در هر  8 دقیقه اتفاق می‌افتد و ما شاهد قتل و عام و خشنوت شدید علیه زنان هستیم که خوشبختانه در ایران به این شکل نیست و آنها می‌توانند از کشور‌ ما تبعیت و الگوگیری کنند همچنین می‌توان گفت زنان در محیط کار و خانه از نا‌امنی برخورداند و نمی توانند با آسودگی خاظر زندگی کنند؛ این موارد از سوی کشور‌های مدعی حقوق بشر در غرب رخ می‌دهد که جای بسی تامل دارد.
*آزادی زنان ایران قابل مقایسه با غرب نیست
امان الله قرایی مقدم، یک جامعه‌شناس و استاد دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم  با اشاره به روز جهانی حذف خشونت علیه زنان، اظهار داشت: خشونت علیه زنان به خشونت جسمی، جنسی، اقتصادی و روحی و روانی تقسیم می‌شود که خوشبختانه در ایران شاهد خشونت‌های جسمی و جنسی نیستیم ولی در غرب این امر به وضوح دیده می‌شود و از شدت بسیاری برخوردار است.
وی با بیان اینکه در شغل و محیط کار و روابط کاری ممکن است زنان مورد خشونت قرار بگیرند، ادامه داد: اینکه برخی از مردان نگاه ناپاکی به زنان داشته باشند یا در تعیین حقوق و دستمزد تبعیضی بین زن و مرد صورت گیرد خود یک خشونت علیه زنان است که باید با توجه به روز‌جهانی حذف حشونت علیه زنان این موضوع در دنیا از بین رود.
*در برخی از کشور‌ها هنوز زنان امکان حضور و شرکت در انتخابات را ندارند
این جامعه‌شناس با بیان اینکه باید همزمان با پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت و به دست آوردن جایگاه برای زنان در جامعه را شاهد باشیم، افزود: محرومیت شرکت در انتخابات مجلس و شورای ایالتی از جمله این خشونت‌هاست که متاسفانه در برخی از کشورها هنوز زنان امکان حضور و شرکت در انتخابات را ندارند و در امریکا در دهه 50 زنان تازه حق رای دریافت کردند و درگذشته از این حق و حقوق به دور بودند.
قرایی مقدم در زمینه خشونت فرهنگی علیه زنان، گفت: علاوه بر محدودیت و محرومیت زنان در حضور در برخی مراکز و مجامع، برخی اصطلاحات نیز از مصادیق خشونت علیه زنان هستند که به عنوان نمونه می‌توان اصطلاح ناقص‌العقل دانستن زنان نام برد.
وی بیان کرد: خشونت علیه زنان در غرب در تمام عرصه‌ها وجود دارد که در بحث جسمی و آزار جنسی از شدت بیشتری برخورد‌دار است همچنین می‌توان گفت در امریکا و انگلیس بیشترین تبعیض و خشونت علیه زنان را شاهد هستیم که زنان مانند برده هستند.
* قوانین ظالمانه در غرب برای سوء استفاده از زنان
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در گذشته در غرب زنان برای اینکه به بهشت بروند خود را در اختیار کشیش در کلیسا قرار می‌دادند و چنین قواعد ظالمانه‌ای وجود داشت، افزود: از گذشته تا حال شاهد برد‌ه‌‌گیری زنان توسط غرب بوده‌ایم که برای اینکه از زنان سوء استفاده کنند قواعدی را وضع کرده و می‌کنند.
قرایی مقدم با تاکید بر اینکه آزادی زنان ایران قابل مقایسه با غرب نیست چراکه شاهد جایگاه ویژه زنان در ایران هستیم، اظهار داشت: در کشور ما به خاطر وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی خشونت علیه زنان کمتر از دیگر کشورهاست ؛ در حقیقت زنان در ایران از حق رای، تحصیل و رانندگی و از بسیاری جایگاه‌های دیگر برخوردارند؛ در حال حاضر 64 درصد دانشجویان دانشگاه‌ها را دختران تشکیل می‌دهند که این یک نوع امتیاز است و نشان از جایگاه زن در ایران است.
وی با اشاره به اینکه خشونت علیه زنان در تمام دنیا وجود دارد، افزود: رسانه‌های غربی در برخی برنامه‌های تلویزیونی خود زنان به عنوان برده نشان می‌دهند و زنان مورد خشونت جسمی از سوی مردان قرار می‌گیرند که رسانه‌ها قصد دارند این موضوع را فرهنگسازی و در جامعه جا اندازند که باید این مورد اصلاح نیز شود و جلوی آنها را گرفت.
* استفاده از کلمات رکیک خشونت علیه زنان است
این جامعه‌شناس با تاکید بر اینکه خشونت روحی و روانی به این شکل است که از سوی مردان سرزنش و تحقیر صورت می‌گیرد، اظهار داشت: استفاده از کلمات رکیک علیه زن خود خشونت روحی و روانی است که باید این موضوع نیز کاهش یابد.
وی ادامه داد: روز گذشته نشان داده شد که در انگلیس  2 زن توسط یک مرد در خانه حبس شده و علیه آنها خشونت صورت گرفته شده است همچنین مورد تجازو و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند که در روز‌های دیگر نیز شاهد این امر از سوی دیگر کشور‌های غربی هستیم در واقع برده‌داری به وضوح در غرب وجود دارد.
* نخستین فرمانده نیروی دریایی در زمان هخامنشی یک زن بود
این استاد دانشگاه بیان کرد: نخستین فرمانده نیروی دریایی در زمان هخامنشی یک زن( ارتیمس) بود که این نشان می‌دهد از گذشته در ایران شاهد جایگاه بالا و خاص زنان بودیم همچنین تفاوتی در تحصیل بین زن و مرد وجود نداشته است.
قرایی مقدم بیان کرد: در طول تاریخ ما شاهد جایگاه زن در رتبه نخست بوده و بسیاری از موفقیت‌های از سوی زنان در کشور به دست آمده است در واقع زنان در کنار مردان در جامعه ایرانی در تمام عرصه‌ها حضوری پر رنگ داشته و در ایران اتهاماتی که مبنی بر فحشا مطرح می‌کنند رد و نادرست است.
وی ادامه داد: در ایران ما شاهد خانواده و استحکام آن بوده و فحشا وجود ندارد؛ زنان در جامعه اسلامی به عنوان مادران ایفای نقش کرده و در جامعه بسیاری از موفقیت‌ها را از آن خود می‌کنند که این امر بسیار قابل اهمیت است و زنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.
** متاسفانه در برخی از کشورها هنوز زنان امکان حضور و شرکت در انتخابات را ندارند و در امریکا در دهه 50 زنان تازه حق رای دریافت کردند و درگذشته از این حق و حقوق به دور بودند. همچنین در غرب ما شاهد نابودی و زیر پا له کردن زنان هستیم که در ایران به این شکل نیست و می توان گفت نخستین فرمانده نیروی دریایی در زمان هخامنشی یک زن بود که خود نشان از جایگاه ویژه زنان است.
در حقیقت خشونت علیه تمام قشر در غرب به چشم می‌خورد و زنان قربانی اصلی هستند بنابراین چنین جنایتی نیاز به پنهان کردن ندارد...
 
گزارش از انسیه آبشاری
منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران